
De Slimmerik had zaterdagavond de laatste uitzending van dit seizoen. Het populaire programma neemt daarmee een korte zomerpauze, maar keert in september weer terug op de vertrouwde plek.
Dit jaar is bovendien een bijzonder jaar voor De Slimmerik, want het programma viert zijn jubileum. De quiz ontstond tijdens de coronaperiode, als opvolger van de Bingo tegen eenzaamheid. Waar de bingo in een moeilijke tijd zorgde voor verbinding en gezelligheid, groeide De Slimmerik uit tot een vaste waarde voor trouwe kijkers en deelnemers.
Met vragen, herkenbare momenten en vooral veel betrokkenheid wist het programma door de jaren heen een eigen plek te veroveren. Ook dit seizoen werd er weer fanatiek meegedaan en meegeleefd.
Na de zomer gaat De Slimmerik verder. In september start een nieuwe reeks uitzendingen, met opnieuw volop ruimte voor kennis, gezelligheid en lokale betrokkenheid.